Træningsprogram Mave

Ønsker du også en flad og stram mave?
Ja så er det bare med at komme i gang!

De siger, at din sixpack bliver skabt i køkkenet.. og det er ikke helt tosset..
..for det handler om at have en lav fedtprocent for, at få den tonede sixpack frem.

Men i mellemtiden så lad os få vækket mavemusklerne til live!
Så der er noget at vise frem! 

En stærk core er essentielt for en god holdning, den opstrammende følelse og din vejrtrækning.
Den famøse planke går jeg ud fra at du har hørt om? 😉
Yeees babe, nu gør vi det!

For at få den tonede mave er det en kombination af kost og træning 😉
Og jeg har lige det, som du skal brug for at holde track og komme i gang!

Tilbage i oktober måned lavede jeg en kalender til MILFit LIFESTYLE, som du kan hente helt gratis!
Ikke nok med at det er en 5 ugers planke challenge,
så ligger kalenderen op til, at du skal tracke dine skridt
og din træning henover ugen, du skal sørge for at få nok vand
og du skal lave en madplan for at skabe overblik og holde fokus!

Det hele er samlet!
OG er lige det, som du skal bruge for at komme godt i gang!

Du kan få kalenderen og challengen længere nede på siden – helt gratis når du tilmelder dig mit nyhedsbrev:

Træn Mave

 

Udover at træne din mave med gode effektive øvelser, så er fibre og nok væske også en essentiel del af ”en trænet mave” og en god tarmflora.
Som vil give dig en mindre oppustet mave, fladere look og friskere følelse.
Det er en win win!

Så et af mine bedste råd til en fladere mave er, at få nok grøntsager
– både rå og tilberedte.

Derudover vil du også få en meget pænere hud, mere energi og overskud og så bliver du holdt mere mæt på færre kalorier dvs. at du enten kan få plads til mere mad henover dagen eller tabe dig det mere..

Så når jeg siger til dig, at en lav fedt procent er afgørende for
hvor tydelige dine abs bliver, så er det bare med at komme i gang med grøntsagerne 😉

Ønsker du at tabe dig og strammet lidt op?
Så læs mit senest indlæg ”Tab 5 kg” lige her.

Træning af Mavemuskler

 

En god træning af mavemusklerne er en kombination
af træning af de øvre-, nedre og skråmavemuskler.

Føles det for let?
Så skal du øge belastningen eller intensiteten for at det bliver effektivt.

Ønsker du en strammere talje, så er især de skrå en god idé at få med i dit program!
I afsnittet herunder giver jeg dig nogle af mine yndlings øvelser, som du skal prøve/tilføje hvis ikke du allerede laver dem i forvejen!

 

Tilbage til forår/sommer 2018 trænede jeg
med Blogger og Youtuber Simone Tajmer (link)
der lavede en trænings serie kaldet ”Træn med mig”.

Her lavede vi bl.a. et afsnit med en god BOOTY TRÆNING, som kunne laves hvor som helst uden redskaber.. Du kan se den her.

Og så lavede vi selvfølgelig også et maveprogram!
Simone laver hele træningen sammen med dig, så der er ingen undskyldninger.
Træningen starter 2:18 min. inde i videoen efter at Simone har givet sine egne 3 råd til bl.a. en fladere mave følelse.

Find din måtte frem og evt. en form for vægt (valgfrit) for her får du din egen mave rutine, som du kan lave derhjemme 🙂

Mave Træningsprogram

Hvilke gode øvelser kan du med fordel have i dit mave trænings program?
Her er nogle af mine yndlings øvelser!

Crunches – mavebøjninger med løftede ben – er altid en god starter når mig eller mine klienter, starter mave træningen.

Russian twist never gets old – det er bare med at øve sig i balancen og øge intensiteten og vægten løbende. Jo mere du får twistet overkroppen, des mere får du strammet taljen igennem.
Du kan bruge hvad som helst som vægt, en kettlebell, en bold, vandflasker, en taske 😉

Plank Hip Drops er min absolutte favorit for tiden!
Du starter i en planke på albuerne, så roterer du fra side til side, så din sider/hofter kommer ned mod gulvet.

Side bøjninger, hvor du har en vægt i den ene hånd
og bøjer/trækker dig fra side til side, imens du står op.
Den er også god for din ryg.

En god øvelse til at få pulsen lidt op under mavetræningen er med Air Bike Crunches, som vi også laver i videoen med Simone Tajmer, som du kan se i afsnittet herover.

Uhhhhh.. imens jeg skriver nu, tænker jeg på, Side planken med hip drops!
Den kan mærkes!

V-Kick er endnu en favorit! Du kan se den i videoen herover med Simone Tajmer.
Du kan lave den med støttende arme eller spænde godt op i maven og gøre det uden!

Er du i fitness centeret og har adgang til kabel tårnet?
Så er lumberjacks med skrå rotation mega fede!
Ja, Lumberjacks!

Det er ligesom at skulle hugge brænde.
Du indstiller kablet til bunden eller topppen (lav begge variationer), tag fat i kablet og sving skråt op/ned.

Flad Mave Træning

Det er igen vigtigt, at pointere, at du ikke kan punktforbrænde..
Lige meget hvor meget vi ønsker, at kunne tabe os bestemte steder, så kan vi ikke trylle..
Du kommer til, at tabe dig lidt over det hele og ja, det betyder også at numsen mister lidt, medmindre du også går all-in med din balle træning 😉 Få inspiration her.

Ønsker du virkelig virkelig virkelig meget, at få en flad mave?
Så er der to ting du kan og skal gøre..

– Træne mavemusklerne, så vi har nogle tydelige muskler

– Tabe dig..
Dvs. at du skal fokusere på kosten og har du brug for nogle gode råd, så synes jeg at du skal tjekke mit seneste indlæg ud; ”Tab 5 kg”.
Så er du godt på vej!

Og som jeg skrev længere oppe, så prioritér at få en masse fibre og drop brusen i din vand/sodavand, så du ikke er lige så oppustet! TIP!

Ønsker du min 5 ugers Planke Challenge fra MILFit LIFESTYLE oktober?
Som også hjælper dig med, at holde fokus på din kost og træning?

Så kan du skrive dig op til mit nyhedsbrev (som du til enhver tid kan afmelde) og modtage den på mail. Skriv dig op i formularen herunder.

Har du brug for professionel hjælp til at skabe din drømmekrop?
Er du interesseret i en uforpligtende snak? Så kan du kontakte mig her.

Ja tak til MILFit LIFESTYLE 5 ugers challenge!