Tab 5 kg

At tabe 5 kg kan være lettere sagt end gjort!
Men ønsker du reelt set “kun” at tabe 5 kg?
Så er du SÅ TÆT på målet..

Men du skal også være villig til, at gøre noget for det! 🙂
Og bare fordi at det kun er 5 kg gør det, det ikke nemmere!
Din waist-trainer, lyserøde protein shake og pre-workout gør dét ikke for dig, babe!

I dette indlæg får du en masse råd og guidelines, så du endelig kan få smidt de 5 kg eller mere!

Men først!
Så har jeg 5 spørgsmål til dig:

  1. Hvilke mål/resultater ønsker du?
    (det kan være vægtmæssigt, noget tøj du ønsker at passe eller rent fysisk, som en rundere numse, farvel til mormor armene etc.)
  2. Har du en tidsfrist?
  3. Hvor længe har du gået med de mål og ønsker?
  4. På en skala fra 1-10 hvor vigtigt er det for dig at nå dine mål?
  5. Hvad holder dig tilbage? 

Jeg mener det helt bestemt, før du forsætter, så svar lige på de spørgsmål 🙂
..Det er vigtigt at forventningsafstemme 😉

Tab 5 kg på en uge

”Jamen jeg vil gerne have, at det går lynhurtiiiiigt, Malou. Det motiverer mig mest!”

Ok ok! I know the feeling, babe!

Tro mig, jeg kender følelsen og desperationen!
Men det er for det første slet ikke sundt for din krop – du vil slide helt vildt på den.

Og du kommer ikke til at smide 5 kg ren fedt på 7 dage..
Prøv at sige det højt en gang..
”5 kg fedt på 7 dage..” lyder det realistisk?

Vil jeg anbefale dig at forsøge at tabe 5 kg på en uge? Nej.
Og er det motiverende, at tage det hele på igen bagefter? Nej.
Lyder det som en god idé at prøve 5 kg på en uge? Nej.

Men det du kan påvirke og gøre
udover selvfølgelig at indtage færre kalorier og bevæge dig mere..
..er, at drikke nok vand.
Omkring 1,5-2 L afhængig af din aktivitet.

Der skal vand ind for at få vand ud.. det er sådan at alle suppe kurene virker..
Så ja, du kommer til at skulle tisse en del!

Hvis du ikke er særlig god til at drikke vand lige nu, så kan du faktisk tabe 1-3 kg i løbet af ugen..
Det er væske du tisser ud – nogle har tendens til at hobe mere vand op i kroppen end andre – og her skal du så være opmærksom på, at de kommer snigende tilbage igen, senere hen når du begynder, at øge dit kalorie indtag igen
eller bliver dårlig til at drikke nok vand
– men det er dog bare væske og ikke fedt! 
Så don’t you worry!

(P.S. man kan også drikke for meget vand!
Så styr dig selv, kvinde og overdriv nu ikke, vel)

Derudover skal du selvfølgelig også være i kalorie underskud..
For det er jo sådan det hænger sammen med vægttab 😉



Læs mit indlæg om hemmeligheden bag et succesfuldt vægttab her.

Tab 5 kg på 2 uger

”Malou, jeg rejser om 14 dage og jeg vil altså gerne tabe mig omkring 5 kg..”

Ja, den høre jeg ofte i juni måned.,
Her må jeg så desværre skuffe en smule og sige, at det bliver svært at nå!

Men det du kan gøre for,
at føle dig smækker lækker på ferien er;

– at øge din daglige aktivitet; tag cyklen til arbejde, stræb efter 10.000 skridt, tage trapperne.
Det handler om at få musklerne i gang!

– spise mindre portioner end du plejer og nyde selskabet.
Du skal være i kalorie underskud for at tabe dig, men det betyder ikke,
at du ikke kan ”spise normalt”, du skal bare tænke smart
og spise lidt mindre end du plejer.
F.eks. kan du spise af små tallerkener, så portionen syner større
eller sørge for, at nyde maden, spise langsomt
og stoppe før du når dertil hvor du føler dig helt proppet.

– træne enten i fitness, ude eller hjemme. 
Når vi træner bliver vi formede og strammet op!
Selvfølgelig kan du ikke få de vilde resultater på 2 uger,
men den feel-good vibe, som man får af at træne
sammen med den strammende effekt..

Det giver en masse på selvtillids-kontoen!
Så oser du af selvtillid på stranden.. og så er det ligemeget hvad vægten siger.. for du har det fantastisk!

– drikke mere vand.
Udover at smide nogle kilo i væske, så vil du få en renere hud,
have mindre tendens til hovedpine og føle dig friskere/lettere.
Voila!
Vi er allerede i gang med en makeover!

 

 

Tab 5 kg på 4 uger

At tabe 5 kilo på 4 uger er stadig en tand urealistisk,
men hvis du er helt nybegynder mht. træning, at drikke mere vand og kostomlægning, så er det ikke helt dumt.

Og i sidste ende handler det om din indsats, så er intet umuligt.. 
Spørgsmålet er bare om du kan holde det? Og hvad dit mål egentlig er?

I starten taber du altid lidt mere – det er nemlig det væske jeg snakker om – som senere hen vil snige så på igen (væske, ikke fedt!).

Som utrænet overvægtig vil man altid se størst resultater.
Især i starten, de første par uger sker der store ændringer for mindst mulig indsats.. som vægten ryger af og kroppen bliver stærkere, skal der gøres en større indsats.
Senere hen når du kun mangler de sidste 5-10 kg, så kan det føles, som lidt af en kamp iforhold til!

 

5 kg på 4 uger kan sagtens lade sig gøre,
hvis du er virkelig virkelig dedikeret og fokuseret!

Det handler om, at du skal indtage mindre end du forbrænder
og forbrænde mere end du indtager 😉

Du skal gøre en indsats for, at øge dit aktivitets niveau enten med træning eller daglige aktiviteter/bevægelser i hverdagen (NEAT)..

Så handler det om, at:
1. Gå ned i dit daglige kalorie indtag, fx til 1500 kcal og ikke mindre end 1200 kcal (jo længere du går ned, des mere slider du på kroppen og musklerne)

2. At få minimum 1,5 L vand pr. dag
3. Øge dit daglige aktivitetsniveau markant; tag trapperne, tag cyklen, gå længere ture med hunden etc.
4. Prioritér at få trænet enten i fitness, derhjemme eller ude. Vi skal få musklerne i gang med at arbejde og du skal forbrænde mere end du indtager.

Længere nede på siden får du flere gode råd!

Har du læst med helt fra toppen, kan du godt se, at jeg gentager mig selv.. men det er virkelig det, som det handler om. 
Og intensiteten, arbejdet og energien, der bliver lagt i det afgøre tempoet.
Det er en individuel sag hvor meget tid, overskud og arbejde man kan ligge i det. Derfor skal man heller ikke sammenligne sig selv med nogle andre end sig selv, når det kommer til vægttab og “projekt mig”.

 

Tab 5 kg på 3 uger

Mine klienter kommer ofte til mig med et brændende ønske om, at tabe sig, få en rund booty og blive fit.. og det kan jeg også hjælpe med!
Det kan vi sagtens arbejde på!
Jeg er klar!

Men det de ofte finder ud af.. er, at de troede, at de startede for vægttabet og det var det eneste..
..men faktisk blev det en rejse rent mentalt.
Det er en uddannelse for livet..

En proces, hvor de lære sig selv, så meget bedre at kende!

Og det er dét, som jeg finder spændende!
At kunne følge en person udvikle sig ikke kun fysisk, men også psykisk!

Det er dét, som det hele handler om.
At finde sig selv, hvem vil man gerne være og hvilke standarder har man for sig selv.
Hvad ønsker du egentlig for dig selv?

Ikke for, at det skal lyde helt hippie-flower power, men det er den fedeste proces!
Og når vi når dertil, så har man – for mig i hvert fald – fået succes!
Så har du knækket koden.

Jeg kan sagtens hjælpe dig med, at tabe 5 kg på 3,4,5 uger, hvis du er klar til at gøre arbejdet for det og det er dét, som du brænder for at opnå!
Vi er et team, der regner med hinanden.

Tab 5 kg hurtigt – de bedste råd!

Hvordan taber du 5 kg hurtigt?
Er du lige som mig, der scroller direkte til bunden?

Her får du en opsummering af
hvad du kan gøre for, at tabe 5 kg hurtigst muligt!

1. Drik nok vand, minimum 1,5 L pr. dag

2. Drop sodavanden/vand med brus,
ikke fordi det gør dig tyk, men så alligevel.. det gør dig oppustet.
Normalt blander jeg mig ikke i hvad mine klienter spiser og gør, for det handler om balancen! Men men men.. noget, som de alle sammen erkender senere hen er, at de ville ønske, at de havde droppet sodavanden for længst! For deres maver bliver simpelthen, så meget fladere efter de stopper og de føler sig ikke længere lige så oppustede!

3. Øg din daglige aktivitet, så meget som muligt!
– Tag trapperne og gå op af rulletrapperne i metroen! (jeg udfordrer dig, babe)
– Gå længere ture med hunden.
– Tag cyklen til arbejdet.
– Sæt et mål på 8.000-12.000 skridt pr. dag

4. Prioritér din træning og kom afsted!
Du vil elske den opstrammende, slankende følelse og din nyvundne styrke! #gogirl

5. Spis mindre.
Det betyder ikke, at du skal sulte! Tværtimod.
Du skal tænke smart og spise mere af det, som holder dig mæt længere for færre kalorier (som fører til punkt nr. 6)

6. Spis flere grøntsager
De indeholder selvfølgelig en masse vitaminer og mineraler, som din krop har brug for især i stressende perioder (som vægttab), men så indeholder de også en masse gode fibre, der gør dig mæt og holder dig mæt i længere tid!
Det bedste er, at de næsten ingen kalorier har!
Win win win!

7. Protein!
– Byggemateriale
– Mæthedsfaktor

Vægttab er lig med kalorie underskud, som er lig med, at vi slider på kroppen..
dvs. at musklerne også tager skade..
og i de muskler foregår forbrændingen, så det dummeste for dig,
som ønsker at tabe sig er, at slide for meget på musklerne.

Tænk ”Jo bedre motor, des større forbrænding..”
hvilket betyder mere mad til dig eller større vægttab
og nemmere vedligeholdelse efterfølgende.

Så for, at vi passer bedst muligt på musklerne under vægttabet,
er det en god idé at give dem en masse byggemateriale!
Her kommer protein ind i billedet, da det er byggemateriale for musklerne.
Dvs. en masse forskellige kilder som fx kød, mejeri produkter, linser, bønner etc. 

Og og og.. så topper vi det lige med endnu en god grund til at få godt med protein under vægttabet..
Det holder dig mere mæt i længere tid, præcis ligesom med grøntsagerne og fibrene!

8. Slut med dårlig samvittighed
Vi falder alle sammen i.. men det handler om ikke, at give op!
Drop den dårlige samvittighed for den gør dig tyk, babe!
Op på hesten igen og forsæt!

Husk hvorfor du startede!